Виконком рішення №33 «Про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту на території Смотрицької селищної ради»

  • 16
Тип документу: Виконком рішення
Дата: 28.03.2024
Автор: Бавровська Л.В.
Номер документу: 33
Назва документу: Про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту на території Смотрицької селищної ради

СМОТРИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКОГО  РАЙОНУ  ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

 

 РІШЕННЯ

 

 28  березня 2024 р.                                        Смотрич                                                          № 33

 

 

 

Про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту на території Смотрицької селищної  ради

 

                 

 

           Відповідно до Кодексу цивільного захисту України,  підпункту 9 пункту «а»  статті 36-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року №733, враховуючи вимоги розділу І протокольного рішення наради з керівниками структурних підрозділів та відповідальними особами з питань цивільного захисту населення районних та міської військових адміністрацій, виконавчих комітетів міських, селищних та сільських рад області від 05-06 березня 2024 року «Створення та модернізація місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення», з метою забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій, виконавчий комітет селищної ради

 

ВИРІШИВ:

  1. Утворити місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення   (далі – МАСЦО Смотрицької селищної ради).
  2. Затвердити Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Смотрицької  селищної ради (додаток1).
  3. Рекомендувати керівникам підприємств, установ та організацій, закладів освіти, культури, охорони здоров’я обладнати підвідомчі об’єкти технічними пристроями і засобами оповіщення (сигнально-гучномовними системами, радіоточками, ФМ-приймачами, інформаційними табло тощо), з подальшою їх інтеграцією до МАСЦО Смотрицької селищної ради.
  4. Рекомендувати керівникам підприємств, установ та організацій розробити перспективні плани створення локальних і обєктових систем оповіщення.
  5. Взяти до уваги, що МАСЦО Смотрицької селищної ради передбачає взаємодію та інтеграцію територіальної, місцевої (районного рівня), об’єктових та локальних систем оповіщення; взаємодію (взаємоінформування) оперативно-чергових (чергових) служб органів виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, спеціалізованих служб, тощо.
  6. Затвердити Порядок оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій на території Смотрицької селищної ради (додаток 2).
  7. Визначити, що контроль за станом готовності  МАСЦО Смотрицької селищної ради здійснюються відповідальною черговою службою селищної ради (в разі утворення, а за її відсутності – відділом ЖКГ, архітектури та земельних відносин  селищної ради) шляхом прийому (передачі) контрольних сигналів у сфері цивільного захисту, інформування керівного складу, підприємств, установ та організацій, населення.
  8. Технічна перевірка МАСЦО Смотрицької селищної ради проводиться за вказівками голів обласної і районної державних адміністрацій, селищного голови.
  9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на  відділ  житлово-комунального господарства , архітектури та земельних відносин  селищної ради .

 

 

Селищний голова                                                                                                       Ігор ЯЛОХА

 

 

Додаток1

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконавчого комітету

 селищної ради

від 28.03.2024 року №33

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення

Смотрицької селищної ради

 

1. Загальні положення.

 

    1. Це Положення визначає основні завдання, порядок створення, склад, організацію управління та функціонування місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення на території Смотрицької селищної ради (далі МАСЦО).
    2. До здійснення заходів з оповіщення через МАСЦО залучаються заінтересовані територіальні/місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, оператори телекомунікацій, телерадіокомпанії, а також підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання.
    3. Організація управління та функціонування МАСЦО здійснюється відповідно до Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 №733 та інших нормативно-правових актів.
    4. МАСЦО призначена для прийому сигналів і повідомлень від відповідної територіальної/місцевої (районного рівня) автоматизованих систем централізованого оповіщення та здійснення оповіщення відповідних органів виконавчої влади, керівного складу та структурних підрозділів селищної ради, старостинських округів, підприємств, де функціонують локальні або об’єктові системи оповіщення, установ, організацій, місць масового перебування людей, сил цивільного захисту Смотрицької субланки Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі Субланки) та населення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, шляхом залучення МАСЦО Смотрицької селищної ради, старост старостинських округів, депутатського корпусу, поліцейських офіцерів громади тощо.
    5. Основними завданнями МАСЦО є:
  • оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій (далі – НС) та своєчасне доведення такої інформації до керівного складу, органів управління і сил цивільного захисту  Смотрицької селищної ради, особового складу комісії з питань ТЕБ та НС селищної ради, евакуаційних органів, підприємств, установ та організацій, а також населення на підвідомчій території;
  • прийом сигналів, команд, розпоряджень, повідомлень про загрозу виникнення або виникнення НС від МАСЦО (районного рівня) та територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (далі – ТАСЦО), а також від локальних, спеціальних та об’єктових систем оповіщення;
  • автоматизації процесу передачі сигналів і повідомлень про загрозу або виникнення НС.
    1. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

автоматизована система централізованого оповіщення - сукупність алгоритмів дій, процесів (заходів), технологій, а також організаційно і технічно поєднаних програмних і технічних засобів електронних комунікацій, засобів обробки та передачі (відображення) інформації, що забезпечують своєчасне доведення сигналів та інформації з питань цивільного захисту до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління і сил цивільного захисту, підприємств, установ, організацій та населення в разі загрози виникнення або під час виникнення надзвичайних ситуацій;

експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів електронних комунікацій - комплекс організаційно-технічних заходів щодо технічного обслуговування, поточного ремонту, планування експлуатації, а також здійснення контролю за забезпеченням надійного функціонування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів електронних комунікацій;

інформування населення у сфері цивільного захисту - доведення органами управління цивільного захисту за допомогою медіа, каналів мовлення,  або ефірних багатоканальних електронних комунікаційних мереж, а також з використанням Інтернету, засобів операторів мобільного зв’язку та інших технічних засобів відомостей про надзвичайні ситуації, що прогнозуються або виникли, з визначенням їх класифікації, меж поширення і наслідків, про способи та методи захисту від них, а також про свою діяльність з питань цивільного захисту, в тому числі з урахуванням особливостей оповіщення осіб з фізичними, психічними, інтелектуальними та сенсорними порушеннями;

локальна система оповіщення - автоматизована система оповіщення на об’єкті підвищеної небезпеки, гідротехнічній споруді, призначена для оповіщення персоналу об’єкта та населення в разі загрози виникнення та під час виникнення надзвичайних ситуацій, внаслідок яких зона можливого ураження також досягає територій інших об’єктів або заселених територій;

місцева автоматизована система централізованого оповіщення - автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення населення, осіб керівного складу місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також чергових (диспетчерських) служб підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (району, територіальної громади, населеного пункту та на території, що віднесені до груп цивільного захисту);

об’єктова система оповіщення - автоматизована система оповіщення на об’єкті з масовим перебуванням людей, призначена для оповіщення персоналу об’єкта та населення, яке перебуває на його території, в разі загрози виникнення та під час виникнення надзвичайних ситуацій, внаслідок яких зона можливого ураження не виходить за територію об’єкта;

сервіс широкомовного передавання повідомлень операторів мобільного зв’язку - функція мереж операторів мобільного зв’язку, яка дозволяє оперативно передавати різноманітну інформацію, яка може бути відображена на дисплеї мобільного телефону абонента, який перебуває в радіусі дії обраних базових станцій мобільного зв’язку, через які здійснюється надсилання інформації;

спеціалізовані технічні засоби попередження та інформування населення в місцях масового перебування людей - особливим чином створені технічні засоби, які здійснюють передачу аудіоповідомлень або аудіовізуальних та інших повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій і правил здійснення заходів безпеки.

1.7. Дія цього Положення поширюється на керівний склад та структурні підрозділи селищної ради, старост старостинських округів, а також на суб’єкти господарювання будь-яких організаційно-правових форм комунальної форми власності.

 

  1. Організація та забезпечення оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій

 

    1. Створення та модернізація МАСЦО здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства на підставі рішення виконавчого комітету селищної ради.
    2. МАСЦО передбачає взаємодію з МАСЦО районного рівні та ТАСЦО, а також локальними, спеціальними та об’єктовими системами оповіщення і забезпечує централізоване  (суцільне або вибіркове) включення відповідних систем оповіщення.
    3. Створення, модернізація та забезпечення функціонування спеціальної, локальної, об’єктових систем оповіщення здійснюється на підставі рішення керівника об’єкта з її обов’язковою інтеграцією  до МАСЦО.
    4. Переривання трансляції програм мовлення для оповіщення населення може здійснюватися в автоматичному режимі за допомогою спеціальних технічних засобів, або безпосередньо з радіотрансляційних вузлів, апаратних телерадіоорганізацій.
    5. Готовність МАСЦО до використання за призначенням здійснюється шляхом:
  • створення, модернізації, утримання в стані постійної готовності до застосування за призначенням автоматизованих систем оповіщення, технічних засобів оповіщення;
  • експлуатаційнотехнічного утримання наявних засобів зв’язку та оповіщення МАСЦО;
  • організації цілодобового чергування чергових (черговодиспечерських) служб (осіб, персоналу), відповідальних за включення (запуск) технічних засобів та систем оповіщення;
  • організаційнотехнічної  та інформаційної взаємодії автоматизованих систем оповіщення, систем оповіщення всіх рівнів;
  • готовності електронних комунікаційних мереж операторів електронних комунікацій, а також технічних засобів оповіщення та інформування до забезпечення отримання/передачі  сигналів оповіщення та/або інформування;
  • установлення на об’єктах операторів електронних комунікацій, провайдерів програмної послуги та телерадіокомпаній, які залучаються до оповіщення, спеціальних технічних засобів для передачі сигналів;
  • проведення контрольних та технічних перевірок готовності МАСЦО та об’єктових систем оповіщення;
  • забезпечення резервними джерелами живлення апаратури, обладнання, технічних засобів оповіщення;
  • встановлення технічних засобів оповіщення у службових та виробничих приміщеннях, на об’єктах з масовим перебуванням людей тощо.

 2.6.  Фінансування заходів з реконструкції, удосконалення МАСЦО, експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів такої системи, а також її елементів здійснюється за рахунок асигнувань, що передбачаються:

у місцевому бюджеті – для апаратури і технічних засобів, що перебувають на балансі підприємств, установ та організацій комунальної форми власності, у тому числі і реконструкція та удосконалення такої системи;

у бюджетах (кошторисах, фінансових планах) відповідних суб’єктів господарювання будь-яких організаційно-правових форм та форм власності – для апаратури і технічних засобів, що перебувають на балансі таких суб’єктів господарювання.

Фінансування робіт, пов’язаних з проектуванням, створенням локальних та об’єктових систем оповіщення, їх експлуатаційно-технічне обслуговування здійснюється за рахунок коштів власників потенційно небезпечних об’єктів.

 

  1. Склад МАСЦО.

 

3.1. В МАСЦО використовуються програмні і технічні засоби, телекомунікаційні мережі та інших засоби оброблення та передачі (відображення) інформації, в тому числі апаратура і технічні засоби оповіщення цивільного захисту, відомчі канали та засоби зв’язку, мережі радіомовлення, мережі зв’язку, які входять до єдиної національної системи зв’язку.

Ця система забезпечує оповіщення і подальше інформування:

  • посадових осіб з числа керівництва сільської ради;
  • керівників та чергових (оперативночергових) служб органу місцевого самоврядування та місцевих підрозділів центральних органів виконавчої влади (в порядку взаємодії);
  • членів місцевої комісії з питань техногенноекологічної безпеки і надзвичайних ситуацій та комісії з питань евакуації;
  • чергових аварійнорятувальних (аварійно-диспетчерських) служб – в порядку взаємодії;
  • посадових осіб об’єктів з масовим перебуванням людей;
  • населення, яке знаходиться в зоні можливого ураження.

 

3.2. МАСЦО включає:

- апаратуру та обладнання для прийому і передачі сигналів (інформації) від ТАСЦО, засоби та обладнання прийому і передачі сигналів (інформації), програмно-технічний комплекс (далі – ПТК) передачі сигналів (інформації) МАСЦО, автоматизованого виклику, технічні засоби оповіщення, зв’язку та інформування, лінії (мережі) зв’язку та управління; мобільне (рухоме) обладнання гучномовного зв’язку, мережі радіомовлення та телебачення, електронні засоби масової інформації та інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, мобільні додатки тощо).

- ПТК автоматизованого включення кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв забезпечує автоматизоване включення сигнально-гучномовних пристроїв, електричних сирен з електронними блоками управління та електронних інформаційних табло.

 

3.3. МАСЦО складається з наявних засобів оповіщення і зв’язку (сирени, гучномовні системи, засоби масової інформації, засоби зв’язку, радіотрансляційна мережа, FM-приймачі, інформаційні табло, інтернет-ресурси, месенджери, мобільні додатки  тощо).

Для передачі сигналів та повідомлень можуть використовуватися технічні засоби оповіщення та інформування, зокрема такі, що встановлені на транспортних засобах місцевих підрозділів ДСНС та Нацполіції.

 

4. Порядок використанням МАСЦО для оповіщення.

4.1. Система забезпечує оповіщення:

- керівництва та посадових осіб селищної ради;

- членів місцевої комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій;

- членів місцевої комісії з питань евакуації;

- депутатів селищної ради;

- керівників місцевих підрозділів центральних органів виконавчої влади;

- керівників та диспетчерські (аварійно-диспетчерські) підрозділи (служби) інших суб’єктів господарювання, що інтегровані в МАСЦО.

Оповіщення здійснюється за допомогою наявних засобів зв’язку та оповіщення, що входять до складу МАСЦО.

Перед доведенням інформації до населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації передається попереджувальний сигнал «Увага всім!», а саме: уривчасте звучання електросирен, ревунів, часті гудки транспорту, зокрема у запису мережами радіомовлення та через вуличні гучномовні пристрої.

Тривалість звучання попереджувального сигналу становить 3 хвилини. Після попереджувального сигналу здійснюється трансляція телерадіомережами, засобами масової інформації, іншими наявними засобами оповіщення відповідних повідомлень по загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.

Тривалість звучання повідомлень, що передаються технічними засобами мовлення, повинна становити не менше 5 хвилин, у разі потреби вони повторюються через кожні 10 – 15 хвилин.

 

4.2. Застосування МАСЦО або її елементів для оповіщення здійснюється відповідно до рішення голови Смотрицької селищної ради відповідальним черговим селищної ради  (відділ ЖКГ, архітектури та земельних відносин  селищної ради – до моменту утворення чергової служби) для оповіщення чергових:  місцевих підрозділів Національної поліції, ДСНС, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.

4.3. Готовність МАСЦО до використання за призначенням забезпечується шляхом:

- організації цілодобового чергування (чергової служби), прийому сигналів оповіщення і інших інформаційних повідомлень у сфері цивільного захисту -  відповідальною посадовою особою з питань цивільного захисту селищної ради;

- наявністю прямого телефонного зв’язку чергових (диспетчерських) служб потенційно небезпечних об’єктів;

- впровадження до складу МАСЦО сучасних технологій та елементів програмно-технічного комплексу;

- якісного експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів МАСЦО.

5. Забезпечення функціонування апаратури і технічних засобів МАСЦО, контроль за їх станом.

5.1. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій здійснюється операторами телекомунікацій або іншими підприємствами, установами і організаціями, що надають послуги в галузі телекомунікацій, незалежно від форми власності відповідно до вимог експлуатаційно-технічної документації підприємства-виробника на апаратуру оповіщення, засоби телекомунікацій та інші технічні засоби оповіщення і зв’язку.

5.2. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій, а також проведення організаційно-технічних заходів щодо запобігання несанкціонованому запуску організовується:

- МАСЦО – підприємствами (операторами телекомунікації тощо), що на підставі укладених договорів прийняло апаратуру і технічні засоби оповіщення та технічні  засоби  телекомунікацій на експлуатаційно-технічне обслуговування, а у разі відсутності договору про експлуатаційно-технічне обслуговування - селищною радою;

- спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення - керівником об’єкта.

Керівники місцевих підрозділів центральних органів виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, де встановлено апаратуру і технічні засоби оповіщення та технічні засоби телекомунікацій, забезпечують їх збереження, а також виконання відповідними оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами інструкцій із застосування зазначеної апаратури і технічних засобів.

Підприємства (оператори телекомунікацій тощо), з якими укладено договір про експлуатаційно-технічне обслуговування, здійснюють контроль за роботою апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій, про виявлені несправності інформують відповідальних посадових осіб органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, де встановлено зазначену апаратуру і технічні засоби, здійснюють заходи щодо усунення несправностей.

5.3. Капітальний ремонт апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій проводиться операторами телекомунікацій або іншими підприємствами та організаціями, що надають послуги в галузі телекомунікацій, за рахунок коштів балансоутримувача.

5.4. Контроль за станом готовності МАСЦО здійснюється селищною радою, шляхом передачі контрольних сигналів управління та отримання підтвердження їх виконання.

Контроль за станом готовності спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення, а також проведення їх технічних перевірок організовується керівниками об’єктів, на яких встановлено зазначені системи.

5.5. Згідно з Планом основних заходів цивільного захисту на відповідний рік сільською радою здійснюються технічні перевірки МАСЦО з практичним включенням технічних засобів оповіщення (не рідше ніж один раз на квартал).

Перед проведенням технічної перевірки системи оповіщення протягом трьох днів населення попереджається про це через засоби масової інформації.

5.6. У разі виявлення несправностей апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікації МАСЦО підприємством (оператором телекомунікації), що здійснює експлуатаційно-технічне обслуговування зазначеної апаратури і технічних засобів, негайно вживаються заходи до усунення несправностей.

У разі виявлення несправностей апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій спеціальної, локальної або об’єктової системи оповіщення керівником об’єкта та підприємством (оператором телекомунікацій), який здійснює експлуатаційно-технічне обслуговування зазначеної апаратури і технічних засобів, негайно вживаються заходи до усунення несправностей.

5.7. Відділ ЖКГ, архітектури та земельних відносин  селищної ради здійснює управління МАСЦО та у разі несанкціонованого запуску системи проводиться розслідування, за результатами якого складається відповідний акт.

 

 

 

 

 

 

Секретар   виконавчого  комітету                                          Людмила БАВРОВСЬКА

 

Додаток 2

                   ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконавчого комітету

                           селищної ради

                                від 28.03.2024  року №33

 

Порядок оповіщення у разі загрози

виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій на території Смотрицької селищної  ради

 

  1. Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій приймають такі посадові особи:
  • на територіальному рівні – голова обласної державної (військової) адміністрації;
  • на місцевому рівні – голова районної державної (військової) адміністрації, або селищний голова (в залежності від рівня небезпеки та адміністративно-територіального поділу, в межах компетенції);
  • на обєктовому рівні – керівник обєкту.
  1. Рішення про оповіщення приймається на підставі:
  • повідомлення про фактичну обстановку, яка склалася у зоні можливого виникнення або виникнення НС;
  • результатів аналізу прогнозованих даних, стану небезпеки у регіоні (в межах громади, або населеного пункту), що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і території;
  • пропозиції територіальних органів виконавчої влади, керівників об’єктів, на території яких існує загроза виникнення або підтверджено факт виникнення НС.
  1. Оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється:
  • на місцевому рівні – черговими службами місцевих підрозділів центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрації, селищної ради;
  • на обєктовому рівні – диспетчерськими (черговими) службами обєктів, на яких створено обєктові, локальні та спеціальні системи оповіщення.
  1. Оперативно-чергова (чергова) служба, що здійснює оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації на територіальному (місцевому) рівні, після отримання інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації інформує про це чергову службу органу місцевого самоврядування (відділ з питань цивільного захисту населення, екологічної безпеки та житлово-комунального господарства селищної ради – до моменту утворення чергової служби) та селищного голову.

Селищний голова, за рішенням голів ОДА (ОВА) та РДА (РВА), або одноосібно, в разі відсутності відповідних рішень вищих рівнів, приймає рішення про здійснення оповіщення місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, органів управління та сил цивільного захисту і населення та дає завдання відповідній оперативно-черговій (черговій) службі щодо запуску місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення, а також системи раннього виклику для інформування осіб керівного складу селищної ради, координаційних органів територіальної підсистеми/ районної ланки/ Смотрицької  субланки цивільного захисту, аварійно-рятувальних служб.

Оперативно-чергова (чергова) служба доповідає про результати оповіщення селищному голові, або його заступнику, на підставі підтверджень про отримання сигналів оповіщення від чергових служб, а також на підставі інформації про спрацювання апаратури оповіщення (в разі їх наявності).

  1. Оповіщення (інформування) керівного складу, чергових (диспетчерських) служб, керівників підприємств, установ та організацій, а також населення здійснюється відповідно до Схеми оповіщення (інформування).
  2. У разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації на об’єкті диспетчерська служба об’єкта інформує про це керівника об’єкта.

Керівник об’єкта приймає рішення про оповіщення персоналу об’єкта і населення, яке перебуває у прогнозованій зоні можливого ураження, та дає завдання щодо запуску об’єктової (локальної) системи оповіщення.

Диспечерська служба об’єкта запускає об’єктову (локальну) систему оповіщення та разом з посадовою особою відомчого радіотрансляційного вузла здійснює оповіщення персоналу об’єкта, населення, яке перебуває у прогнозованій зоні можливого ураження, а також інформує про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації сільську раду та місцеві підрозділи територіальних органів Національної поліції та ДСНС за місцем знаходження об’єкта.

  1. Оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється за допомогою медіа, каналів мовлення або ефірних багатоканальних електронних комунікаційних мереж (телефонний зв’язок, текстові повідомлення, аудіальних чи аудіовізуальних медіа), а також з використанням Інтернету, засобів операторів мобільного зв’язку та інших технічних засобів.
  2. Оповіщення осіб з фізичними, психічними, інтелектуальними і сенсорними порушеннями та інших мало мобільних груп населення (осіб, які їх супроводжують) організовується місцевими органами виконавчої влади, соціальними працівниками, власниками об’єктів з масовим перебуванням людей та керівництва підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, де працюють або можуть перебувати зазначені особи.

Для оповіщення зазначених груп населення необхідно передбачити застосування таких технічних засобів, що враховують диференціацію за видами обмежень життєдіяльності людей з інвалідністю (звукові маяки, світлозвукові сповіщувачі, засоби аудіокоментування, субтитрування, сурдоперекладу, розсилки текстових повідомлень, інші відповідні засоби).

 

 

 

 

Секретар  виконавчого  комітету                                                      Людмила БАВРОВСЬКА